ما تمام نمی شویم !

خواندن، نوشتن و فکر کردن همه اینها بدبختی است، نکبت می‌آورد.

ما تمام نمی شویم !

خواندن، نوشتن و فکر کردن همه اینها بدبختی است، نکبت می‌آورد.

مردم یا متوجه منظور من می شوند یا نمی شوند ، من یک مفسر نیستم !

آن دو چاه مقدس

جمعه, ۱۸ خرداد ۱۳۹۷، ۰۱:۱۴ ب.ظ

با اینکه هنوز غول آخر یعنی امتحان شیمی مانده است ترجیح بر این بود که پایان این سال تحصیلی را اعلام کنم . 

چادر زدن های اجباری ، گوش دادن به منبرهای تحمیلی ، کوبش افکار زیر پوتین آموزش دیگر تمام شد و حالا از آن همه خستگی ، تنها تصویری در آغاز کتاب ها مانده .. 

فیزیک ، درسی که اصلا نمیشد بتوانی در ساعتش بر چیز دیگری تمرکز کنی ! 

هرچند هم دبیر آرام صحبت میکرد ، انگار باید گوش میدادی تا بفهمی

هر چند هیچگاه در کلاسش ، در کلاس نبودم . انگار آنگونه که سعدی میگوید«حاضرِ غایب » می نمودم !

از درس  دینی که دیگر نگویم .. آنقدر دل پری هست که باید سالها نوشت .. 

عذاب مطلق ! وقتی من داشتم در دفترچه ام از خیل زندانیان سیاسی ، از آن شاعری که در اهواز ناپدید شده و از آرش می نوشتم ، دبیر دینی مصمم در مورد فهمیدن حرام یا حلال گوشت بودن خرگوش ، از روی ردپایش توضیح میداد! و نمیدانی چه دردی دارد .. 

زیست اوضاع خوبی داشت ، حواسم در کلاس بود  درس خوبی بود ! 

« تکلیف چشمان شما چیست؟ که شب از آنها می هراسد.. 

آن دو استوانه ، آن دو چاه مقدس » 

استارت این پیرزن را روی بیکاری های زنگ پرورشی زدم . و فرصت نشد کاملش کنم.

آخ زنگ های پرورشی .. آن آخوندهایی که گمان می نمودم بچه تنبل های حوزه باشند و شدیدا سعی داشتند اصلاح عقیدتی برایمان راه بیندازند ..

امید دارم غول آخر را هم شکست دهم و با آسودگی ، به دور از تعصبات دینی مدارس، جویای حقیقت باشم!

  • ..بیگانه ..

نظرات (۵)

خسته نباشید!!
پاسخ:
تشکر :) 
آفرین
خدا قوّت
جویای حقیقت بودن بدون تعصب، این است که رهایی می‌بخشد. همیشه نعصبها دست و پاگیر رسیدن به حقیقتند؛ چه تعصب دینی چه تعصب غیر دینی، چه تعصب نژادی و خانوادگی، چه تعصب رشته و فکر و اندیشه، چه تعصب کور و خشک عقیدتی و چه تعصب روشنفکری
موفق باشی دوست من
پاسخ:
کاملا درسته ! تعصب از هر نوعی دست و پا گیره 
سپاس از شما :) 
  • بهرنگ قدوسی
  • راحت شدی😁😁😁😁
    پاسخ:
    هنوز نه ، یکی مونده :( 
  • محمد علی عطاریه
  • سلام
    خوش سلیقه‌اید
    من نهایتاً یکی دو تا قلب می‌کشیدم و تیر و خون و از این جَنگُولَک بازی‌ها..
    خوش خط و خوش نگار...
    زندگیتان خوش
    یا حق
    پاسخ:
    سلام . ممنونم :) 
  • یه بنده خدا
  • طراحی هاتون محشره، خیلی خوشم اومد.

    پاسخ:
    مرسی :) 
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی